Ehdot ja tiedot

OSTOEHDOT – TOPLADY VAATTEET JA ALUSVAATTEET

HINTATAKUU

Haluamme, että asiakas kokee ostotapahtuman turvalliseksi. Toplady hyvittää tästä syystä erotuksen, mikäli asiakas löytää vastaavia tuotteita halvempaan alentamattomaan hintaan jostakin toisesta liikkeestä.

OSTOSOPIMUS

Tuotteitamme ostaessaan asiakas tekee ostosopimuksen Topladyn kanssa. Ostosopimus astuu voimaan asiakkaan hyväksyessä oston ”ostonäppäimellä”. Ostonäppäimen painamisen jälkeen molemmat osapuolet ovat sidottuja sopimukseen. Asiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias tai hänellä täytyy olla huoltajan lupa alusvaatteiden ja muiden tuotteiden ostamiseen meiltä. Tilausvahvistus ostoehtoineen lähetetään sähköpostilla heti ostotapahtuman toteuduttua ”ostonäppäimen” painamisen jälkeen. Toplady löytyy tällä hetkellä Ruotsista, Norjasta, Suomesta, Tanskasta, Saksasta ja Yhdistyneistä Kuningaskunnista. Toplady noudattaa aina kunkin maan kuluttajaehtoja mahdollisissa riitatilanteissa. Nämä ostoehdot noudattavat Suomen lakia. Kuluttajansuojalaki ja etämyyntiä koskeva laki suojelevat niin kuluttajaa kuin yritystäkin. Lisätietoja löytyy Ruotsin kuluttajaviraston kotisivuilta osoitteesta www.konsumentverket.se/languages/suomi-finska

HINNAT

Jokaisen tuotteemme hintaan on lisätty arvonlisävero. Asiakas näkee tilauksensa kokonaishinnan ostoskorissaan. Maksuvaihtoehtoina ovat korttimaksu, lasku, osamaksu ja suoramaksu Klarna Checkoutin kautta. Lisätietoja maksuvaihtoehdoista löytyy sekä alta että kassalta. Alennuskoodia käytettäessä alennus vähennetään normaalihinnasta. Jos tuotteelle löytyy erityishinta, käytetään aina halvinta alennus- tai erityishintaa.

MAKSUVAIHTOEHDOT – KLARNA CHECKOUT

Tarjoamme Klarnan kanssa yhteistyössä maksuvaihtoehtona laskulla maksamisen (maksuton 14 päivän sisällä), osamaksun, korttimaksun sekä suoramaksun. Edellä mainittujen maksuvaihtoehtojen yhteisnimitys on Klarna Checkout, joka siis tarjoaa asiakkaalle useita eri vaihtoehtoja maksamiseen. Asiakkaalta tarvittavien tietojen määrä voi vaihdella eri ostotapahtumien välillä. Klarna Checkoutissa luottotietoja ei oteta automaattisesti, kuten Klarna-laskussa. Tunnistautumisen jälkeen Klarna Checkout näyttää, mitä maksuvaihtoehtoja asiakkaalla on valittavanaan. Kaikki maksuja koskeva yhteydenpito ja tieto suoritetaan Klarnan toimesta. Klarna täyttää PCI DSS:n vaatimat ehdot. Topladylla on myös tämän lisäksi SSL-sertifikaatti.

Klarna-laskulla maksaminen tapahtuu turvallisesti ja helposti. Asiakkaan ei tarvitse koskaan antaa maksukorttitietojaan ja asiakas maksaa tilauksensa aina vasta sen vastaanottamisen jälkeen. Maksuaikaa on aina vähintään 14 päivää, eikä asiakkaan tarvitse koskaan luovuttaa maksukorttitietojaan. Lasku lähetetään toimituksen mukana. Erääntyneeseen maksuun lisätään Klarnan muistutusmaksut. Klarna-laskua käytettäessä suoritetaan luottotietojen tarkistus. Asiakas voi halutessaan saada kopion tiedoistaan postissa. Klarnan tekemä luottotietojen tarkistus ei vaikuta asiakkaan yleisiin luottotietoihin, eivätkä ulkopuoliset pääse näkemään tietoja.

MYÖHÄSTYMISMAKSUT – KLARNA CHECKOUT

Asiakkaan maksun myöhästyessä tai erääntyessä Klarna lähettää muistutuslaskun, johon on lisätty muistutusmaksu sekä mahdollinen viivästyskorko. Jos maksu yhä jää saamatta ja myös muistutuslaskun eräpäivä on mennyt, asia voi siirtyä Segorian hoidettavaksi. Segoria vastaa perinnästä ja veloituksista. Jos lasku siirtyy Ulosottoviraston maksamismääräykseksi, laskuun tulee lisäkuluja. Kulut määräytyvät sekä lain että alkuperäisen ostosopimuksen mukaan.

TOIMITUSTAPA JA NOUTO

Kaikki myynnissä olevat tuotteemme ovat saatavilla myös varastossa. Toimitamme DHL/UPS/Postnordin kautta koko Suomen alueelle. Pääsääntöisesti tilaukset toimitetaan suoraan kotiin. Jos paketti on kooltaan iso, asiakas saa noutoilmoituksen joko postilaatikkoonsa tai tekstiviestillä. Asiakas voi tämän jälkeen noutaa paketin lähimmästä noutopisteestään.

Asiakkaan tulee todistaa henkilöllisyytensä noutaessaan pakettia, kirjattua kirjettä tai postiennakolla lähetettyä tilausta noutopisteestä tai vastaanottaessaan paketin suoraan kotiinsa. Henkilöllisyystodistuksen nimen tulee vastata vastaanottajan nimeä ja nimeä paketissa. Jos asiakas hakee paketin jonkun toisen puolesta, on hänen näytettävä sekä omansa että vastaanottajan henkilöllisyystodistukset.

Kirjattu kirje on myös allekirjoitettava molempien osalta. Pakettia säilytetään noutopisteessä kaksi viikkoa. Noutamatta jääneet paketit palautetaan Topladylle. Varaamme oikeuden veloittaa 20 € palautus- ja hallinnollisia kuluja.

TOIMITUSAIKA

Toimitusaika on 3-5 arkipäivää ja lasketaan siitä hetkestä, kun tilaus on tehty sivuillamme siihen, kun paketti vastaanotetaan kotiin tai se saapuu noutopisteeseen (kokonaistoimitusaika). Emme vastaa Postnordin mahdollisista toimitusvaikeuksista. Toimitusaika voi pidentyä vaatteidemme poikkeuksellisen suuren kysynnän takia, mutta tämä on harvinaista. Vastaamme nopeasti toimituskyselyihin osoitteessa kundservice@toplady.se. Jos emme pysty toimittamaan määräaikaan mennessä, asiakasta informoidaan asiasta ilman tarpeetonta viivästystä.

Asiakkaalle ilmoitetaan myös mahdollisuuksien mukaan uusi toimitusaika. Jos emme pysty korjaamaan virhettä kohtuullisen aikarajan sisällä ja jos toimitusajalla on tavallista tärkeämpi merkitys, on asiakkaalla oikeus ostopäätöksen kumoamiseen. Tilaus voidaan peruuttaa, jos ilmoitus peruutuksesta tulee ennen paketin lähettämistä. Lähetämme tuotteemme päivittäin klo 11.00 Ruotsin aikaa. Jos tilaus on rekisteröity Klarnaan, peruutusmaksu on 4.50 €. Tämä on tarkoitettu kattamaan käsittelyyn liittyvät kustannukset.

PERUUTTAMISOIKEUS JA HYVITYS

Peruuttamisoikeus on 14 päivää ja astuu voimaan siitä, kun asiakas on vastaanottanut tuotteensa kokonaisuudessaan. Asiakkaalla on oikeus avata paketti tarkistaakseen tuotteen. Tuotetta ei tule kuitenkaan käyttää. Asiakas on velvollinen pitämään tuotteen yhtä hyvässä kunnossa, kuin missä sen vastaanottikin. Tarkistamme aina palautukset ja tuotteen tulee läpäistä tarkistus. Meillä on oikeus varata hyvitettävästä summasta se osa, joka vastaa tuotteen arvon laskua alkuperäishinnasta, jos tuotteen arvon lasku johtuu asiakkaan toimista muun, kuin normaalin tuotteen ominaisuuksien tai toimimisen tarkistamisen johdosta.

Alushousut ja sukkahousut voi palauttaa ainoastaan avaamattomassa pakkauksessa, eli peruuttamisoikeus ei täten hygieniasyistä päde alushousuihin ja sukkahousuihin. Myöskään muut mahdollisesti sinetöidyt alusasut eivät kuulu peruuttamisoikeuden piiriin.

Suosittelemme vaatteiden, erityisesti voimakkaasti värjättyjen, pesemistä ennen käyttöä. Asiakkaan halutessa peruuttaa kaupan käytetään tähän palautuslomaketta, joka lähetetään palautuksen mukana. Asiakas voi myös lähettää kyseiset tiedot osoitteeseen kundservice@toplady.se tai lähettää ne kirjeenä osoitteeseen TopLady Sweden AB, c/o Partnerlogistik, Österängsgatan 6, 521 34 Falköping, Sweden. Asiakas voi myös halutessaan käyttää Kuluttajaviraston standardilomaketta (www.konsumentverket.se).

Peruutusoikeutta käytettäessä asiakas saa takaisin koko summan 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet viestin peruuttamisesta. Jos emme ole saaneet tuotetta takaisin tai asiakkaalla ei ole näyttää todistetta tuotteen lähettämisestä takaisin, voi hyvityksessä kestää pidempään. Odotusaika on maksimissaan se aika, joka alkaa tuotteen itsensä tai tuotteen takaisinlähetyksestä toimitetun todistuksen vastaanottamisesta. Jos asiakas on jo ehtinyt maksaa kortti- tai suoramaksulla, Klarna ottaa sähköpostitse yhteyttä asiakkaaseen muutaman päivän sisällä saadakseen maksutiedot hyvitystä varten. Asiakkaalle hyvitetään samalla maksumuodolla, kuin millä asiakas on tilauksensa maksanutkin. Toplady ei vastaa palautuskustannuksista.

REKLAMAATIO

Asiakkaan on ilmoitettava meille reklamaatiosta ollakseen oikeutettu tuotteen korjaamiseen, uuteen tuotteeseen tai johonkin toiseen mahdolliseen toimenpiteeseen. Asiakkaan on ilmoitettava meille viallisesta tuotteesta sekä siitä, mikä tuotteessa on vikana. Reklamaatio on tehtävä kohtuullisen ajan sisällä vian havaitsemisesta. Kohtuullinen aika on kahden kuukauden sisällä ostosta. Reklamaatio on tehtävä viimeistään kolmen vuoden sisällä myyntitapahtumasta.

Asiakkaan on todistettava ostaneensa tuotteen meiltä, sekä sen, milloin ja mihin hintaan osto on tapahtunut. Asiakkaan on näytettävä kuitti, mutta esimerkiksi tiliote voi myös käydä todisteesta. Asiakkaan on aina reklamoitava suoraan meille eikä kuljetusyhtiölle tai valmistajalle. Tuote voi olla viallinen monella eri tapaa. Tuotteessa voi esimerkiksi olla vikaa, jos se ei ole sellainen kuin esimerkiksi sen ominaisuuksien tai kunnon oli molempien osapuolen mielestä määrä olla, se ei vastaa sitä, mitä asiakas kohtuudella oletti, se ei ole sellainen kuin mainoksessa luvattiin, tai se ei ole sellainen kuin väitimme.

Vastaamme viasta, joka oli olemassa oston yhteydessä, vaikka vika havaittaisiin vasta myöhemmin. Vian, joka havaitaan kuuden kuukauden kuluessa ostosta, katsotaan olevan vika, joka oli olemassa tuotetta myydessä, jos emme voi toisin todistaa. Jos vika havaitaan myöhemmin, on asiakkaan vastuulla osoittaa vian olleen tuotteessa sen myymisen aikana. Viaksi ei lasketa, jos tuotteen kunto on laskenut onnettomuuden, huolimattomuuden, poikkeavan käytön tai normaalin kulumisen johdosta. Hyvitämme mahdolliset postitus- ja muut kulut, jotka koituvat reklamaation johdosta. Hyvitys tapahtuu kohtuullisen ajan sisällä ilman tarpeetonta viivästystä.

RIITATILANTEET

Riitatilanteessa tai erimielisyyksissä asiakas voi viedä riidan Suomen kuluttajansuojalautakuntaan. Noudatamme aina Suomen lakia ja kuluttajansuojalautakunnan neuvoja. Voit lukea lisää asiasta sekä tehdä ilmoituksen osoitteessa www.minilex.fi/a/kuluttajansuojalautakunta. Voit myös ottaa yhteyttä Euroopan kuluttajakeskukseen (ODR) klikkaamalla tätä linkkiä. Topladyn asiakaspalvelu auttaa sinua mielellään osoitteessa kundservice@toplady.se.

PALAUTUSLOMAKE

Tulosta ja täytä palautuslomake. Voit myös täyttää lomakkeen käsin, mutta varmistathan, että täytät kaikki tarvittavat tiedot. Laita tämän jälkeen peruutuslomake tuotteen mukaan. Lähetämme ainoastaan yhden sähköpostimuistutuksen mahdollisesta lisätietojen tai pankkitilitietojen tarpeesta.

PALUU JA VAIHTO

Sinulla on aina oikeus reklamoida tuotteestasi 14 päivän ajan kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Alushousut ja sukkahousut voi palauttaa ainoastaan avaamattomassa pakkauksessa.

Hygieniasyistä johtuen alushousut ja sukkahousut, kuten muutkaan mahdollisesti sinetöidyt alusasut, eivät kuulu peruuttamisoikeuden piiriin. Olethan varovainen korsettien nyöritysten kanssa sitoessasi ja sovita korsettia aina pukien se topin päälle. Voit tehdä ainoastaan yhden vaihdon per tilaus.

VAIHTAMINEN TOISEEN KOKOON

Halutessasi vaihtaa tuotteen toisen kokoiseen, ilmoita haluamasi koko tässä palautuslomakkeessa. Maksamme vaihdosta aiheutuvat uudet postikulut. Jollei haluamaasi kokoa löydy varastostamme, otamme sinuun yhteyttä sähköpostitse. www.toplady.fi

NÄIN PALAUTAT TUOTTEEN

1) Täytä palautuslomake.  Se tulee toimituksen mukana, mutta löytyy myös täältä.
2) Pakkaa tuotteet alkuperäiseen pakkaukseen hinta-lappuineen ja mukana tulleeseen suojaavaan pakkausmateriaaliin.
3) Laita vanhan osoitetarran päälle liitteenä oleva lähetystarra niin, ettei vanha ole näkyvissä.
4) Toimita paketti lähimpään kuljetusyrityksen toimipisteeseen.
5) Maksun palautustiedot päivitetään. Hyvityksestä vähennetään palautuskulut 14.90 €.

MEILTÄ OSTAT TURVALLISESTI

TopLady Sweden AB (556891-4054) on valtuutettu Trygg E-handelin edustaja, mikä tarkoittaa, että voi tehdä ostoksesi turvallisesti. Jos kadut ostostasi, löydät tuotepaketista ohjeet palautukseen. Palautuskulut 14.90 € vähennetään kaikista palautuksista riippumatta siitä, miten tuote palautetaan. Palautus tehdään Klarnan kautta. Palautukseen täytyy liittää palautuslomake. Voit myös kirjautua myös www.klarna.com/fi ja katsoa viimeisimpiä laskutustietojasi.

Ainoastaan tämän ohjeen mukaiset palautukset voidaan hyväksyä.

Otathan yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää!

YRITYSTIEDOT

TopLady Sweden AB
c/o Partnerlogistik
Österängsgatan 6
521 34 Falköping
+46 31 98 90 91
kundservice@toplady.se

ORGANISAATIO

TopLady Sweden AB
Verotunnus: SE556891405401
Yritystunnus: 556891-4054
Toimipaikka: Mölnlycke